miss783

Drakar, bränt kaffe och sena skoldagar

Jag har alltid haft ett konstigt förhållande till Chalmers. Det har känts lite sektliknande på ett något vis, speciellt med tanke på att alla Chalmerister jag känner varit omöjliga att kontakta under läsperioderna (det vill säga höst- och vårterminer). Som student på Göteborgs Universitet, där man får disponera sin tid bäst man vill, har jag upplevt chalmerister ganska nonchalanta. Roligt nog har jag själv börjat på skolan för att läsa min master och det har verkligen ändrat min uppfattning om vilka typer som läser där. På Chalmers kommer nästan alla på föreläsningarna och stannar kvar efteråt. Det äts lunch på skolan, ja ibland även frukost och substitut för middag. Det pluggas och diskuteras och jag märker hur timmarna tickar iväg och hur kaffekopparna ständigt fylls på. Även om jag ofta råkar köpa kaffe som smakar bränt.
 
I kursen jag läser nu har vi fått i uppdrag att ta brädspelet "Dragons Gold" och tolka det till en digital version. Eftersom spelet går ut på att döda drakar och därefter förhandla om drakarnas skatter, har jag suttit och illustrerat drakar och nu håller jag på att lära mig en mjukvara för att göra en interaktiv prototyp. På våningen där alla sitter och arbetar pratas det ständigt om detta spel och vi tänker tills vi nästan får migrän för att göra den bästa möjliga digitala lösningen. Vi har väldigt kul och även om arbetsbördan är ganska ordentlig vill jag inte klaga. Det enda negativa är att det går åt så mycket tid att när jag väl kommer hem är jag så trött att jag helt vill somna i soffan.
 
 

Comments

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback