miss783

Steaming hot electro music


Målar tavlor på toaletten

Imorgon ska allt hängas upp och jag är inte klar än. Det är mörkt ute och jag har världens sämsta belysning där jag arbetar, så jag gick helt enkelt in på toaletten så att jag kunde se någonting. Nu sitter jag där på golvet, nära till toalettrullen när jag behöver torka färg. Funderar och kladdar på det sista. En blå tavla med en naken dam.

Snurrig av oljefärg, terpentin och musik

Ända sedan jag gick upp i morse har jag målat. Lager på lager. Skrapat bort. Målat på igen. Torkat bort med terpentin. Målat över igen. Fått färg över hela händerna. Målat vidare. Så har det pågått och helt plötsligt, nu klockan ett på natten, tyckte jag att tavlan började kännas klar.

Rummet jag sitter i är fullt av färger och tavlor. Ett vaniljljus brinner och blandar sig med doften från papperstussar med terpentin och nymålad oljefärg. Ska bli så underbart att bara städa undan allting. På måndag ska tavlorna upp...

fortsättning följer.

Höstfika från Brödhuset

Konstant regn. Åtta grader. Djupa, stora pölar på vägarna. Rått. Kallt. Ruggigt. Det fick helt enkelt bli en tur med Alex till Brödhuset idag.

In genom dörren välkomnas vi av en värme och en doft av nybakat bröd. De mjukt dimmade spotlighten i taket. Kakorna och bullarna som ligger uppradade bakom glaset. Som genom ett trollslag känns allting lite lättare.

Vaniljbulle och kärleksmums med nybryggt te råder bot på en regnig höstdag som den här.


Where am I?


En kopp kaffe på golvet

Hade precis burit upp två koppar kaffe. Tittar ner efter katten som springer efter mig in i rummet. Samtidigt ställer jag ner koppen som hamnar helt fel, kaffet splashar ut över hela golvet och kort därefter fumlar jag efter koppen som även den tycks slita sig från mitt grepp.

Kurslitteraturen fick ett nytt, marmorerat utseende och mina hörlurar en helt ny doft.

Woops. I obviously don't do mornings.

 

Cecilia Boström

-Idag råkade jag försova mig. SHAME ON ME.
Men sånt händer. Jaja.
PUNCH THE EARTH AND TURN BACK TIME!