miss783

Idag är jag sjuk


miss783 goes DJ

Cecilia Boström Har i smyg drömt om att någon dag stå och DJ:a och nu har jag äntligen gjort det! Woah, vilken endorfinkick! Tid och rum försvann... It was me and da music.

Här ser ni mig spela Basutbudet ft. Mapei - Finns det plats. DET VAR SÅ FETT. Och visst ser jag cool ut?

Finns möjligheter i höst kommer jag utveckla denna nyfunna kärlek och fortsätta spela tung musik var jag än befinner mig. Beware.

Har även en idé om att joina Göteborgs studentradio k103 och introducera ett program som heter något i stil med "I Cias hus" där jag spelar finfin house varje onsdagkväll mellan 21-22 eller nåt. Vi får se vad det blir. Kreativiteten flödar (som ofta) över :D

CALL 911 NAO!

Jag är hög på kärlek och knark.

Två sorters antibiotika, receptfria piller, sura juicer och mjuka kramar. Jag sitter och känner mig lite ful för min mascara har tagit slut och alla mina fina kläder är i tvätten. Fast det är bra när man målar i olja (vilket jag gör för närvarande). Har nämligen en tendens att lyckas måla på mig själv. Idag hade jag vita märken på min arm och fingertoppar i nyanserna Permanent Crimson Lake och Cerulean Blue Hue.

Håller på med en två meter bred tavla som jag har blivit överinspirerad av att göra. Jag inspireras av allt från Araki och graffarna i Superblast till beachpunkbandet Wavves och danske akvarellkonstnären Adam Saks. Antingen blir det ett mästerverk eller ett helvete som jag får försöka rädda genom att täcka över skiten med ett lager ny färg. Och börja om från början.

Hmhmhm. Det är väl vad som händer runtomkring mig nu. Ett skrivbord fullt av färger, kritor, urdruckna tekoppar, böcker och sladdar. Och så Skrillex på hög volym! OH MY GOD!!

Så blev tavlan av Hyppeln!

Jag kom ju på att jag lovade att lägga upp en bild på det färdiga resultatet av Hyppelntavlan. Tack och lov hade jag några bilder kvar i kameran. Tavlan hänger nu för övrigt i en villa på Hyppeln (naturligtvis). Den blev mycket omtyckt och jag blev bjuden på middag ute på ön. Ja, tavlan fick inte plats i köparens bil(!)

Enda kritiken jag fick var att min signatur blev för liten. Köparens fru lovade åtskilliga gånger att jag kommer bli berömd, men att jag måste skriva mitt fullständiga namn så att det blir lättare för konstkännarna att se att det är jag. The real deal.


Sweet electric love

Just wanted to share my lovely Spotify playlist, Sweet. To all of you who enjoy deep, dark, sweet pure electric love: this is the playlist for you. I'm updating it every now and then, so it's dynamic and ever so exciting. Put on your headphones and get an audial hint of miss783.

SWEET!

^_______________^

Slå upp ordet underbar och ni hittar följande:

Alexander Kopfinger





Alexander Kopfinger. Han är som jordgubbar som plumsar ner i mjölk.
Fy fan vad gott.
Strawberry

Den här killen är 1337.
En double rainbow i mitt liv;
so bright and vivid.
-Tack för att du finns!

Lost in space