miss783

A Partial Print

Helt utan förvarning spelas den mest underbara musik i högtalarna på Raglady by Tara. Om jag behövde hjälp med något? Givetvis! Vad är namnet på denna artist? Ehm... *tänka* det är Tiger Lou. Tiger Lou? Golfspelaren? Eller hette inte han Tiger Lee? Eller tänker jag på Tommy Lee? Nej, han heter ju Tiger Woods! Hur som helst *går ner på knä* tack för denna dyrbara information.

...........................Så, vill du ha musik som passar i regn och i värmeljusbelysning med en godisskål?


TIGER LOU heter mannen.



Jag säger eder: tanka nu! Det är värt det. I promise.

http://thepiratebay.org/torrent/4478880/Tiger_Lou_-_A_Partial_Print

<3

Happy up here

I'm feeling happy up here. IT University, fourth floor.

Jag är glad, men 'happy up here' är titeln på Röyksopps nya singel! Den är jättetrevlig; jag lovar. Lite ploppig, plingig och har vackra kvinnoröster i bakgrunden. Såna där svala röster som man kan höra
i körsång. Värt att lyssna på:
http://royksopp.com/ 


Men det är ju så att jag faktiskt råkar vara väldigt glad här uppe. Faktum är att jag skrattar så jag gråter. Vi har bestämt ett nytt gruppnamn:

Antonio Undulata

Kan det bli bättre? Som jag sa, it's beyond geeky. Och det var inte ens jag som kom på det(!) Kolla in den här länken så fattar man direkt hur namnet ska uttalas:
http://www.youtube.com/watch?v=sVl_h5a62YE

De andra namnförslagen var följande:

Omul
Lemonia
Fog of War
Gorgone
Chains & Leather
Safir

(Den senare hittade Arash på. Fast tycker jag verkligen att det låter som en vit cirkushäst.)

The unforgettable headline

Believe it or not, den här löpsedeln hänger på Röhsska muséet. På sätt och vis sammanfattar den ändå lite vårt samhälle. Lite lol, lite freaked out. Men ack så roligt.


 SERIOUSLY? For you guys that don't understand Swedish:

Farmer Lena to attack at the party tonight: TWISTED THE DICK ON NUDE-JANNE. Win your dreamtrip to Robinson-island.



Fooohlk fall nu nederr

O helga nattttttttt. Lite gin ox x så kännwe jG SÅHÄR. capls

hahahaha kik

lol
Ok, så här var det: det var min allra bästa äns 20-årsdasg.

:)

vem ä'r get laid på golvet????

detta är ett experiment på hur ngn random ginsort i för stor mängd påverkar bloggandet. slutsat: till det kretaiva½½½
ÅT SHERWOODSKOGEN

Det psykosexuella


KONCENTRATIONSSVÅRIGHETER

φφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφ
φφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφ
φφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφ
φφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφ
φφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφ
φφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφ
φφφφφAttention-Deficit/Hyperactivity Disorder φφφφφ
φφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφ
φφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφ
φφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφ
φφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφ
φφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφ
φφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφ

the RETURN OF MISS783!

Efter några månader i dvala är hon nu tillbaka. Den hemliga fröken 783 som tar över världen utan att någon märker det. Detta är även känt som fenomenet the butterfly effect,  som i sin tur är en bra film. Och bra filmer finns det gott om.

Rekommendation:

À la folie... pas du tout

Because every love story has two sides

Fransk film om en läskig kärlekshistoria. I huvudrollen Audrey Tautou.



Hur man dricker te

Att dricka te är sannerligen en konst. En konst man kan lära sig.

Många som inte är särskilt vana att dricka te har ofta några tepåsar liggande hemma. Det är ett mycket finfördelat te, som dessvärre förlorar smaken ganska snabbt. För att rädda teet kan man klippa sönder tepåsarna och rosta det i en torr stekpanna. Men det är överkurs. Vem gör det?

Men vad gör folk egentligen? Misshandlar det! De tar en metallklämma med stora hål och pressar ihop allt till en liten klump. Hur ska då smaken sprida sig i koppen? Nej, just det. Det är en omöjlighet. Många caféer är bovar i dramat. Bara för att man går på något trendigt café som Espresso House betyder det inte att de som jobbar där har någon koll. Jag säger eder: använd en teklämma med nät och fyll den till hälften. Detta för att teet skall kunna expandera i den lilla globen och färga vattnet med väldoft och smak.