miss783

Plain Jane

"I realityserien PLAIN JANE så får vi följa "vanliga, tråkiga & lättglömliga" kvinnors förvandling till heta, självsäkra & sexiga pumor! I varje avsnitt så får vi följa en ny tjej som inte bara söker efter en stor förvandling men även en chans att berätta hur de känner för sina hemliga förälskelser.

Brittiska mode-experten Lousie Roe förvandlar varje tjej från topp till tå både fysiskt som psykiskt i en make-over de sent kommer att glömma
"

-Woah, sexiga pumor! MTV's senaste satsning är en helskön och underbart pinsam serie avsnitt där stackars nördtjejer tvingas gå i högklackat, utveckla ett självsäkrare jag, ta itu med sina rädslor och slutligen lära sig ragga på killar. Men faller verkligen killar när man frågar om man får känna på deras muskler? Eller går fram till en livvakt och säger: -ANY DROWNERS YET? Hm. Det återstår att se.

Innan de kan börja med "makeovern" i programmet måste den stackars nördtjejen möta sina största fobier. I avsnittet jag såg häromdagen var Clare, tjejen på bilden, tvungen att hålla en orm runt axlarna under en viss tid, eftersom ormar var det värsta hon visste. Bra terapi? Stackarn såg ju ut att avlida! Men när hon klarade det fick hon pengar att köpa kläder för. Aww, gullig belöning i alla fall. MÖT DIN FOBI - FÅ NYA KLÄDER! Jag läste en recension av detta idiotiska program på en annan blogg under rubriken "Plain Jane - Just plain horrific" där det berättades om en annan tjej som fick gräva ut ett presentkort i en burk full av sniglar. Oh dear. Även om man inte ens har fobi för sniglar låter det ju ganska sinnessjukt att dels trycka ner sniglar i en burk (stackars sniglar?) och dessutom köra ner handen i den (iew!)

Har du inget att göra på onsdagkvällar klockan åtta vet du vad som väntar dig på MTV..!



Party with the software guys

Oh my lord. I didn't know that software engineers could be that funny! After a couple of drinks they were all hilarious. And I learnt so many new things! Like autoerotic asphyxiation for example. Haven't heard of that before. Have you? If so, is it common?

Soundtrack and mood of the day: Up saw liz

Checka in Stromae på ett fett party tillsammans med random festdeltagare som käkar kasettband och en kvinna som spelar shack i Sauron-mask med en stor blond kille i rastaflätor. Orginellt, snyggt och slackigt... som i segt på ett skönt sätt. Yes, det är så det är. Up saw liz...uuhaääh...quoi?

Lindholmen long time no see

(But I don't care)
Jag har just konstaterat att jag inte vaknar av min väckarklocka när jag tagit mina sömnpiller. Jag sover som en prinsessa. Mitt rekord hittills är femton timmar. Och jag sover så gott. -Tja, Törnrosa!
Så nej, jag har inte blivit påkörd av en bil eller hoppat av skolan.
I'm in la la land.

Världens fulaste prop is made

Idag, några timmar innan inlämning, insåg jag att... oops, jag måste skissa upp en "prop" till det mystiskta dataspelet i min kurs. Och då har jag precis avslutat den föregående uppgiften.

FAN ALLTSÅ.

Ich habe keine Zeit!

Nu sitter jag in på småtimmarna och ska försöka skriva om hur jag tänkte när jag gjorde det här skräpet. Och alla andra på kursen är hur duktiga som helst. Vågar knappt lämna in. Det känns som jag blir underkänd på fläcken hur jag än gör nu. Men det är väl bättre att ha försökt än att ge upp?

Saker jag har blivit förälskad i

  • En visp från Anders Petter (26cm lång)
  • Ett par mörklila skor från Hummel
  • Aussie Colour Mate (hårinpackning)
  • En mörkbrun "Steampunk Harness" i fejkläder
  • Ordning & Redas transparenta häftapparat

samt på det immaterialla planet...

  • Låten: El Magnifico (Mowgli Hip-House Remix) med Madox, . Cabal, Dg
  • Norska
  • Kemiskt framställd persikodoft

Mysig mässa i Mikaleskyrkan

Jag fick än en gång äran att göra den officiella affischen till Blessed i Mikaelskyrkan. Den blev snygg tycker jag! Trots att bilden föreställer två av mina vänner i mycket berusat tillstånd på nyårsnatten, hoppas jag att budskapet går fram: Kärlek. För det är temat för kvällen.

Helt ärligt tycker jag temat är ganska oinspirerande. Det är så stort att det faller platt. Vadå kärlek liksom? Förra gången var temat glädje... Hm. Hade jag varit med kvällen de planerat hade jag kanske röstat för något i stil med tema: kraft... Något som känns lite mer. Kraft att orka när det är så sjukt kallt ute. Eller varför inte populärmusik? För en gångs skull kunna spela något ballt i kyrkan. Något som inte är skrivet i gamla psalmböcker och som kräver att killarna måste vara kastrerade för att kunna hänga med i de höga tonarterna.

Men det är ok. Kärlek.

För dig som vill göra något annorlunda en fredagkväll är mycket välkommen att svänga förbi kyrkan. Det blir tända ljus i masvis, livemusik och fika efteråt. Helt klart en mysig kväll!

Kolla in detaljerna på Blessed's Facbook-sida:

(jag har ju inte FB, så jag vet inte vad länken är... men sök på blessed så hittar ni säkert)

Ricky Gervais is my man!

Ricky är den smartaste, vassaste och mest briljanta komiker jag känner till. Han sätter allt på kornet med sådan finess att jag står häpen och förundrad med öppen mun och stora ögon.

Hans förmåga i att se det fula, lätt trista i vardagen och de där små skavankerna som utmärker människor gör att han kan formulera helt fenomenala skämt utan att ens göra sig till. Han bara är, rakt uppochner. Han återberättar ju det alla egentligen ser, men inte lägger märke till, på sin sköna brittiska dialekt. När Ricky kör sina shower är det som ett klockrent flytande samtal där skämten dyker upp helt spontant, vilket gör att de blir så sjukt roliga!

Ricky Gervais genomskådar hela vårt samhälle och människorna i det och omvandlar det till humor utan dess like. Det är rent genialiskt. He's my man!

En allnighter på g?

Yes. Här sitter Christoffer och jag och kodar. All night long. Imorgon ska vi lämna in våra över tjugo purfärska utskrifter javakod till kära Wera. Jag förväntar mig nästan en liten glädjetår i hennes öga när hon tar emot vårt fantastiska arbete. Ett oerhört ambitiöst team som lagt ner själ och hjärta i varje variabelnamn. Nu sitter vi och fixar till det sista i programmet så att allt ska flyta på smidigt vid systemtestet imorgon. Jo, jag är faktiskt lite nervös. Må vi vara klassens flitigaste programmerare på den här labben? Jag anar att vi ligger i topp. Fantiserar om hur Wera ställer sig i klassrummet och lovordar våra java-filer. Hur jag känner en kick inombords av stolthet för vad vi presterat... ah. Ljuva dagdrömmar.

Men som sagt! Lite kvar att tweaka. Alexis Jordan - Happiness går på repeat och vi skriver och tänker så att jag funderar på att blanda en treo med espresso för att orka sitta uppe längre.
I got to hurry hurry hurry, now quick quick quick... HAAAAAAAAAAAAAAAPPPIINEEEEEEEESSS :D

En trippy sommarkväll i nightvision mode


Shakespeare with a nigga twist

Akala is spitting poetry in my ears. He is the Shakespeare with a nigga twist, turning a dull Friday evening into a creative recharge of the mind. But he's more than just a top-notch rapper; he is an artist... eating English dictionaries for breakfast. I can't put into words for what I feel when I listen to his album Doublethink over and over again. It's a pure work of art. A lovely sound installation. Wisdom in the form of U.K grime. -Nitro flow!

I really need to thank my friend Jens for sharing this music with me. Thank you so much!

For those of you who haven't heard him yet, check out this link:

Akala – Doublethink (opens up in Spotify)

Put "the whizzkid, with the sick shit" on play and I promise you'll be blown away by his wicked lyrics. If not, you'll at least have expanded your knowledge in the area of popular culture. Which is great when it comes to Trivial Pursuit. But honestly, Akala is a musical genius.




I try in vain to disconnect my brain

Plastikman sätter huvudet på spiken i sin suggestiva låt Disconnect. Den säger det alla djuptänkande människor många gånger önskar: att kunna koppla från hjärnan. Och ja, det är givetvis en tanke jag ofta har. Inte minst när jag får fixa idéer mitt i natten som att skriva insändare till GP, vattna jasminen eller köpa Converse med Marimekko-mönster. Eller bara funderingar såsom... hur ser en japansk version av Johnnie Walker ut?

De flesta jag känner behöver bara krypa ner under täcket och så faller de ner i en skön sömn utan minsta tanke på någonting annat. Trots mitt mjuka norska täcke och min White Dream-kudde från Høie är min hjärna ändå alltid inställd på high performance. Så dagens fråga (ställd på Upperclass Queen's English) är:

IS IT POSSIBLE TO DISCONNECT ONES BRAIN?

Hur gör du? Ta tillfället i akt och dela med er av såväl tekniska som okonventionella sätt att få stopp på excessiv hjärnaktivitet. Det ekologiska teet fungerade dessvärre inte. Peaceful dreams? Var det ironi?

Peaceful dreams med ekologiskt te?

At least I'll give it a try. Tänk en hel natt behaglig sömn. En härlig down feel när du lägger huvudet mot kudden. Levitation. Undrar om det är möjligt? Kanske med ett svindyrt ekologiskt te?

R.I.P The White Stripes † February 2nd, 2011

Ett utav världens bästa band har just slutat att spela. Jag lyssnar nu på deras musik med en klump i halsen. The White Stripes är fulländat. Håll tillbaka tårarna.