miss783

God jul!

Nu har jag precis låtit mina linfröbullar på vetesurdeg svalna på galler. Samtidigt sitter min sambo i köket och skriver julkort medan katten Hobbes kuttrar lite gulligt och river ner våra underlägg. Hobbes har varit ett heltidsjobb sen hon kom hit till Tilbury, men för första gången börjar jag faktiskt tycka om henne. Nu är förberedelserna inför vår fancy julfrukost klara. Vi köpte fancy Brämhultsjuice med apelsin och hallon och två korvar med risgrynsgröt som vi ska avnjuta med mjölk på plastdunk. Lyxigt och med en otraditionell twist. God jul på er!






















...och Hobbes hälsar också!

KRRRRR...MEEEOW MOEW MOEW MEOW MAU MAO MIAO MJAU krr Mjau God Jul!



Utan Internet

Vart har fröken tagit vägen? Ja, säg det! Jag har flyttat till ett "little mansion" som jag kallar det, med min pojkvän, numera sambo, Alexander. Lägenheten som är 36 kvadrat stor och luftig saknar tills vidare Internetuppkoppling. Därför, kära läsare, har bloggen stått stilla. Jag har faktiskt inte skrivit en rad sen jag packade mina flyttkartonger och begav mig från föräldrahemmet.

I vårt nya mansion bakas det bröd i mängder, kaffet kokar och inredningen väljs med omsorg. Till helgen ska vi ta hand om en liten kattunge som heter Hobbes medan ägaren reser till sina päron i Frankrike. Hobbes verkar hur mysig som helst! Och vi har äran att ta hand om henne (ja, en hona med mansnamn) i hela tio dagar!