miss783

Kroppen bestämmer

Jag hade tänkt att inhandla professionella kläder man kan ha på framtida anställningsintervjuer. Hade planerat att ta en runda på stan och fixa snygga byxor och skor och en och annan topp. Sen hade jag tänkt plugga och träffa kompisar, gå på världskulturmuseet och ta en öl. Men nej, så blev det inte. Vaknar med att det känns som en klump i halsen. Sveda under ögonlocken. Feber. Kroppen hade ingen lust att göra massa ärenden på stan. Nej, inte anstränga sig överhuvudtaget; den ville ta det lugnt och vila. Så nu har jag legat i soffan och kollat på film, efter film efter film... halvt om halvt mot min vilja.
 
Kan för övrigt rekommendera filmen Zeitgeist. Otroligt intressant, om än ful visuellt.
 

Comments
Postat av: VAST

Den första Zeitgeist är den bästa!

2013-05-10 @ 09:25:18
Postat av: Cia

Jo, det håller jag med om. Fast tvåan är bra den med.

2013-05-10 @ 10:30:02
Postat av: VAST

Japp! Peter Joseph - skaparen - har ju påbörjat en i webb-serie i samma anda som filmerna, med dock fragmentiserade aspekter av hans teorier!

2013-05-10 @ 18:05:00
Postat av: Cia

Coolt! Ska kolla upp omgående :)

2013-05-11 @ 20:56:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback