miss783

Roadtrip genom Ryssland

Jag drömde att jag åkte bil genom Ryssland för att komma till Japan. Alexander och jag körde mil efter mil längs de snöklädda landskapen, men var till slut tvugna att stanna för natten. Vi hittade ett pyttelitet uthus att sova i, mitt ute i ingenstans. Mörkret började falla medan solen glödde svagt mellan trädtopparna. Vi parkerade bilen och packade upp våra väskor. Jag gick sedan ut för att fota landskapet innan det blev helt mörkt. Med kameran runt halsen får jag syn på något som ligger och blänker ett par meter bort på den frusna marken. Det visar sig vara en tom spruta med en kanyl i. Lite längre bort hittar jag ännu en. Området visade sig utgöras av missbrukare. Däribland ungdomar och barn. Senare får jag höra att det heroin som invånarna brukar är ett extract of christmas. En flykt från kylan som låter dem sväva över tundran i ren lycka.
 

Comments

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback