miss783

Tomatsoppa med köttextrakt

Till lunch idag erbjöds mig: "Italian Chunky Tomato Soup With Sundried Tomatoes And Mascarpone".
 
Wow. Jag var lockad att läsa innehållsförteckningen och konstaterade kort därefter att den inte är vegetarisk. Notera att jag inte menar mascarponen på 0,8&. Kolla här:
 
Innehåll:
Tomater 70%, vatten, vegetabilisk olja, modifierad stärkelse, socker, mascarponeost 0,8%, skummjölkspulver, vetemjöl, soltorkade tomater 0,7%, salt, jästextrakt, surhetsreglerande medel (citronsyra), nötköttsextrakt, lök, arom (med selleri), stabiliseringsmedel (E 451, E 452), maltodextrin, vitlök, örter, vegetabiliskt fett, balsamvinäger, vitvinsextrakt.
 
Totalt hela 22 ingredienser!
 
Den tomatsoppa jag själv brukar göra hemma innehåller:
 
Lök, vitlök, rapsolja, majsmjöl, tomatpuré, krossade tomater, sambal oelek, lagerblad och buljong. 
 
Mindre än hälften av ingredienserna som krävdes för "Italian chunky tomato soup with sundried tomatoes and mascarpone". How is it possible?!
 
Och den tar inte mer än en kvart att göra.

Comments
Postat av: bruno

Vad innehåller buljongen som du använder då?? eller har du gjort buljongen själv :-) ha ha

2013-06-02 @ 22:50:59
Postat av: Cia

Har använt ekologisk grönsaksbuljong från kung Markatta. Sist hade jag ingen buljong alls när jag gjorde soppan, utan kryddade bara lite extra med salt.

2013-06-02 @ 23:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback