miss783

Musiken är ett kreativt bränsle

Det är fortfarande kladdigt efter den bananfluga jag mosade med fingret på min skärm. Sitter och försöker njuta av bra musik i hörlurar som jag råkat göra sönder och tejpat ihop med packtejp. Fungerar sådär. Dessom råkade jag kapa vår enda ljudkabel till högtalarna ut i rummet genom att råka välta ner en ljusstake i gjutjärn på den. Det var inte så att det blev ett litet hack, utan sladden gick verkligen i två delar. Ljusstaken gjorde dessutom ett jack i parketten. Ända sedan dess har det varit ganska tyst i lägenheten. Måste trotsa minusgraderna och gå ut på jakt efter nya sladdar och hörlurar snarast!
 
Har för övrigt börjat måla några nya motiv på ett par gamla taveldukar och det känns som om musiken är ett kreativt bränsle som får mig att tänka i nya banor. Ungefär som när man dricker rödvin och går in ett flow. Med andra ord är det svårt att bli inspirerad utan musik! Ikväll har jag suttit på golvet och målat på tavlan "Gentlemen's club" bunden till laptopen via sladden till de trasiga hörlurarna. Inte lätt! Men så bra det blir. Suddiga figurer i ett dunkelt rum.

Comments

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback