miss783

Rosetter som en form av kontroll

Det finns de kvinnor som älskar att knyta rosetter kring allt de ser. Som min mamma till exempel. Jag har länge tänkt att detta är ett sätt att ombona och mjuka upp omgivingen. Kanske rent av verkligheten. En teori har jag fått bekräftad många gånger. När allt verkar grått och trist verkra en rosett av spetsband inge någon form av tröst.
 
Min syster höll diskret på att knyta upp en rosett kring locket på mammas glasskål när hon sa att det kändes som om rosetten satt runt halsen på henne. I den stunden insåg jag att rosetterna i själva verket är en form av kontroll.

Comments
Postat av: mamman

Man vad f-n.....? Haha!

2013-02-10 @ 10:15:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback