miss783

Sånt man villl ha på väggen

Att måla sånt som man faktiskt vill ha på väggen: det är mitt mål.
 
Under hela sommaren tills skrivande stund har jag arbetat på en liten plätt på golvet med olja och akvarell för att skapa konst som jag själv tycker är cool. Det går långsamt och jag blir stundvis tung i huvudet av all terpentin jag späder färgen med, men jag tror att det jag gör snart kan bli som jag önskar. Tavlor som förgyller vilket utrymme som helst som man bara måste ha på väggen. Tavlor jag själv vill ha i min lägenhet.
 
När jag fann fotot som jag klistrat in i det här inlägget kände jag mig dock lite avundsjuk... Det är ett verk av en gatukonstnär i Berlin som är upphängt på något trendigt kafé. Första gången jag såg något av honom var en stor målad affisch på en grön container när jag vandrade omkring på Berlins smutsiga gator. Jag blev bara så förvånad att kostnären tagit det stora steget: from the gutter to the stars. Jag vill också göra det! Även om jag själv anser att det jag gör är bra, så kan man inte annat än att bli imponerad när något hänger på ett sånt ställe. Nu måste jag ge järnet! Kaffekoppen är full och penslarna vilar mot den kladdiga paletten.

Comments
Postat av: VAST

Hmmmm, undrar vad jag hade velat ha på väggarna...

2012-09-11 @ 17:39:04
Postat av: Dino

Glad att jag har konst av Cia på väggarna. Du är fantastiskt duktig tycker jag! Ser fram emot höstens utställning...

2012-09-11 @ 20:05:46
Postat av: Cia

@VAST -Kommer du på något så kommentera gärna :)

2012-09-11 @ 20:55:55
URL: http://miss783.webblogg.se/
Postat av: VAST

Jovars, jag har funderat ganska länge på att slänga upp en stooor tavla på väggen här hemma....
Om vi säger som så: vad klarar du av att måla och inte?

2012-09-11 @ 22:26:51
Postat av: Cia

Oj, vilken fråga! Jag sätter inga gränser för vad jag klarar av och inte. Jag bara målar på. Hade du något särskilt i åtanke?

2012-09-12 @ 19:12:04
URL: http://miss783.webblogg.se/
Postat av: VAST

Som sagt, jag behöver en stor tavla, och jag trivs inte riktigt bra med det jag har hittat än så länge. Men temamässigt då..... erotik, surrealism och suggestivt färgglatt :)

2012-09-12 @ 21:35:36
Postat av: Cia

Låter ju precis som "tatueringar i akvarell"! Ska måla vidare ikväll, så får se vad som händer... :)

2012-09-18 @ 18:48:15
URL: http://miss783.webblogg.se/
Postat av: VAST

Ja, det ligger väl nåt i det du säger kanske.
Najs, ser fram emot resultatet :=)
BTW, här har du mitt senaste verk: http://www.youtube.com/watch?v=-B_OTif0xhg

2012-09-19 @ 00:51:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback