miss783

Rättvisa skipad och jag fick mitt välförtjänta VG

Idag upptäckte jag att det verkligen lönar sig att ifrågasätta. Jag kunde bara inte förstå vad som brast när betyget på min designuppgift i skolan endast fick ett G. Jag gick själv igenom kriterierna om och om igen och tyckte att det inte stämde. Därefter skrev jag ett långt, välformulerat mail till respektive kursansvariga, tre lärare för att vara exakt och bad dem se över betyget.

Jag fick ett mail att de skulle titta på det. Sedan var det bara tystnad. Och tiden gick...

Efter veckor utan svar tänkte jag att det nog är bäst att knacka på någon dörr och fråga vad som händer. Men då råkade jag av en slump se att betyget magiskt hade höjts till ett VG. Äntligen! Motivationen kommer tillbaka och jag känner att det är så värt att granska sina insatser. Wow. Rättvisan är skipad!

Comments
Postat av: moderen

Underbart Cia!! Det är du värd! Puss

2012-05-04 @ 10:13:05
Postat av: JENS

Grattis! Du är bra rolig du som lägger upp en bild av gudinnan Justitia för att visa att rättvisa skipats. Ihärdighet och övertygelse löner sig alltid - dina lektorer insåg inte hur bra ditt arbete faktiskt var. Även de bästa lärare kan bedöma fel ibland.

2012-05-10 @ 00:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback