miss783

Bästa julklappen i år går till katten

Ja, jag har faktiskt funderat över julklapp till katten Solo. Funderade över att köpa ett par nya matskålar från Alessi, kanske någon lyxig kattmat, halsband eller liknande. Men det känns så onödigt. Han har det så bra en katt kan ha det. Han har det till och med bättre än många människor runt om i världen. Så bra att värmande brasor tänds på kattens begäran. Det räcker med att han tittar med sina vackra, skogsgröna ögon med lätt uppgivenhet mot spisen för att husse och matte ska förstå vad som gäller. Sen ligger han där på sin "tron" i form av mjuka kuddar och njuter tills han blir så varm att han får svalka sig i skinnsoffan ett par meter bort. Skinnsoffan var för övrigt tänkt att skänkas bort via Blocket på grund av att ha nyttjats som klösbräda. När den äntligen hade burits ner i källaren låg Solo envist kvar på det tomma golvet i vardagsrummet och markerade sitt missnöje. Det dröjde därför inte lång tid förrän soffan fick bäras upp igen och Solo kurrade högt av belåtenhet innan kuddarna ens hade monterats på plats!
 
Hur som helst. Till en katt som har allt man kan önska och lite till så ska jag skänka honom ett fadderskap till förmån för världens tigrar. Det är kampanjen "Katt hjälper katt" som har fångat mitt intresse och fått mitt hjärta att vekna. Så nu väntar jag bara på att få hem den lilla berlocken från WWF som Solo ska få som bevis på sitt (läs mitt) engagemang. Jag tror faktiskt det är den bästa julklappen någon får av mig i år...

Comments
Postat av: Dino

Du är ju världens bästa!!

2012-12-23 @ 10:42:22
Postat av: Mosen

Miiaaauuu...

2012-12-23 @ 10:52:54
Postat av: Andrea

Den finaste som finns.

2012-12-23 @ 10:57:05
Postat av: VAST

God hjul CIA!

2012-12-23 @ 15:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback