miss783

Oljefärg överallt

JAG HAR OLJEFÄRG PÅ: Hela kroppen. Mina jeans. Strömbrytaren. Datorn. Handfatet. Och så även golvet, samt på mina nya hörlurar...

I flera dagar har jag kämpat med Alexander på tavlan, tills jag till slut bad om en ny pose och kladdade över alltihop och började om från början. Fredrik blev bra på fem minuter. Hur kan det vara så? Och då skrev jag ändå ut två bilder på Alex som jag skissade av, mätte vinklarna på och kalkylerade.

Men jag ger inte upp! Alla prima är ett jävla helvete som jag tänker ta mig igenom. Vått i vått. Skrapa bort. Måla på igen. Torka av med terpentin. Måla igen. Och så vips var klockan visst över ett på natten... VART TOG TIDEN VÄGEN?! Konsten är antingen väldigt rolig, eller så är jag bara hög på ångorna från terpentinet. Who knows.

Comments
Postat av: Dino

Du är så himla rolig! Ska bli jättekula att se detta alster snart!

2012-04-24 @ 11:26:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback