miss783

Ett fall för Syster Christel

Sent: den 19 april 2005 23:15

Ärende: Ett för litet bröst

Fråga:
Hej, Jag är hemskt orolig, för det är så att min ena bröst är större än det andra! Och jag har pendlat med tanken "plastikoperation", varje gång jag granskat mig från alla olika vinklar i spegeln. Tänker folk på detta, eller är det jag som har blivit så manisk? Jag är än så länge bara 15, men ett bröst kan väl inte helt plötsligt stanna av i växten? Om det skulle det, är det en operation som behövs? Det känns som om alla andra har blivit så perfekta... Nu med tiden har skillnaden blivit större och jag får panik när BHn passar bäst för det ena. Skulle bli lättad över ett svar. Tack på förhand!

Svar:
Tack för ditt brev.Lugn i stormen. Det är vanligt att det ena bröstet växer och utvecklas snabbare än det andra, det brukar sedan jämna ut sig i 18-års åldern. Men som barnmorska ser jag ju många bröst, och det är vanligt med olika stora, likaså olika bröstvårtor.
MVH
Syster Christel
Trackback