miss783

Det gäller att inte slita ut sig

Efter hela TVÅ TIMMAR i skolan var jag tvungen att köpa med mig donuts hem och brygga fyra koppar kaffe. Herregud så trött jag var! Det var en tuff skolsstart må jag intyga. Komplexa system. Något om ett spel och andra spelande i Tyskland. Det faktum att Liseberg köper in 80 ton godis per sommar. Det finns IT-lösningar för just ditt företag.

-Ungefär så mycket gick in i mitt huvud.

Har dock dansat bort alla donuts. Kom nyss hem från första danslektionen den här terminen och det slår mig att jag faktiskt har dansat house i snart två år! Not bad at all. Börjar ju faktiskt se riktigt cool ut när jag står där i mina säckiga kläder framför spegeln och "jackar" till gammal retrohouse.

Shit. Det är verkligen höst nu. Landet Brunsås kommer på tv, skolan har börjat, det är kallt i luften, danslektionerna är i full gång...

Så ja, det gäller att inte slita ut sig! När kurslitteraturen känns tung och dagarna alltför mörka får man hitta på något som kan liva upp en. Varför inte en kurs i att göra sin egen ringbrynja i 1200-talsstil? Läste om detta, bland drygt 300 andra tips, i Amelias höstspecial.

I bilen på väg hem från dansen tänkte jag åter igen på min dröm om mitt radioprogram. Funderar mer eller mindre seriöst på att ta och kontakta K103... Presentera min idé om att ta rollen som Sveriges svar på Mary Anne Hobbs. (Hon är för övrigt en otroligt cool radioprofil på BBC).

Hösten må vara lite seg, men den bjuder på många möjligheter! Det är nu saker och ting rullar på lite mer. Med en och annan fikapaus blir det garanterat bra.
Trackback