miss783

Dags att avrunda dagen sådär en halv två onsdag morgon

Skin On The Night med M83. -För tillfället min favoritlåt. Dessutom musik som jag kommer förknippa den här hösten med. När jag åkte hem från min kompis Andrea idag märkte jag att jag frös om fötterna. Det är första gången jag känner det i år. Kylan kröp in genom tyget.

Den, till synes, slumpmässigt valda bilden jag infogat till vänster är inspiration jag utgått från till min två meter långa tavla. En tavla jag hoppas färdigställa snarast möjligt. Får lite dåligt samvete att jag inte kan måla snabbare, men har förstått att min konst är någonting som måste växa fram för att bli bra. Först när tavlan har målats om i omgångar bildar alla lager ett djup som inte går att få vid ett första försök. Utöver detta torkar oljefärg långsamt. Skynda långsamt helt enkelt!

Med tanke på att jag somnade sent igår, gick upp tidigt i morse, varit igång hela dagen och är både sur och allmänt stressad, borde det naturliga att göra nu att hoppa ner i sängen. Men nej, jag får för mig att måla. Och när jag känner att det jag målar blir bra, ja, då är det bara att fortsätta tills inspirationen tar slut igen. Som i natt.

Comments
Postat av: Christoffer

Borde det inte vara en tisdag morgon? :)

2011-11-08 @ 10:37:20
Postat av: Christoffer

Borde det inte vara en tisdag morgon? :)

2011-11-08 @ 10:38:45
Postat av: Cia

Jo, det har du helt rätt i. Haha! Det var ännu ett bevis på hur trött jag var igår. lol.

2011-11-08 @ 23:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback