miss783

I try in vain to disconnect my brain

Plastikman sätter huvudet på spiken i sin suggestiva låt Disconnect. Den säger det alla djuptänkande människor många gånger önskar: att kunna koppla från hjärnan. Och ja, det är givetvis en tanke jag ofta har. Inte minst när jag får fixa idéer mitt i natten som att skriva insändare till GP, vattna jasminen eller köpa Converse med Marimekko-mönster. Eller bara funderingar såsom... hur ser en japansk version av Johnnie Walker ut?

De flesta jag känner behöver bara krypa ner under täcket och så faller de ner i en skön sömn utan minsta tanke på någonting annat. Trots mitt mjuka norska täcke och min White Dream-kudde från Høie är min hjärna ändå alltid inställd på high performance. Så dagens fråga (ställd på Upperclass Queen's English) är:

IS IT POSSIBLE TO DISCONNECT ONES BRAIN?

Hur gör du? Ta tillfället i akt och dela med er av såväl tekniska som okonventionella sätt att få stopp på excessiv hjärnaktivitet. Det ekologiska teet fungerade dessvärre inte. Peaceful dreams? Var det ironi?

Comments
Postat av: Arild

I militæret lærer vi å IKKE tenke så mye :P men det hjelper faktisk på å trene rett før du skal sove :)

2011-02-09 @ 20:42:57
Postat av: Cia

Wow! Går det verkligen att lära sig? Om jag försöker att inte tänka så mycket tänker jag nästan ännu mer. Jag kanske borde göra en utflykt till militäret och lära mig mer? :)

2011-02-09 @ 23:34:10
Postat av: Christoffer

Du kanske ska pröva att läsa en bok :). Kanske någon av följande? http://www.adlibris.com/se/searchresult.aspx?search=quickfirstpage&quickvalue=s%f6mn&title=s%f6mn&fromproduct=False

2011-02-09 @ 23:53:41
Postat av: Arild

ser meg ikke helt for meg at du er i uniform men (A) prøv å tren litt 1 times tid før du skal legge deg :) EELLEEER så kan jeg komme og besøke deg :)

2011-02-10 @ 08:25:47
Postat av: Cia

Låter bra vilket som :)

2011-02-10 @ 13:12:38
Postat av: Jensen

Roligt Chris! Facklitteratur brukar ofta funka som sömnpiller...

Får man fråga vad du har skrivit för insändare Cia?

Blev lite intresserad.

Kunde varit skönt att "disconnecta" hjärnan om natten, sätta den i viloläge/strömsparläge och sen vakna upp dagen därpå. Om den samtidigt hade defragmenterats hade det varit perfekt! :P

2011-02-10 @ 14:07:43
Postat av: Cia

Jag tänkte på att skriva en insändare. Har inte skrivit någon än. Och nu har jag faktiskt glömt bort vad det var...



Drömmarna är resultatet av defragmentering. Det är då alla dagens intryck och undermedvetna tankar placeras in i rätt fack och det är troligvis därför man kommer på saker när man så att säga "sover på saken". Rätt coolt :) Finns verkligen massor att lära sig om sömn!

2011-02-10 @ 19:30:36
Postat av: Jens

Absolut, rätt coolt. Tänkte bara för mig brukar jag liksom nästa vakna med fler tankar än när jag lade mig för att sova. Jag kanske tänker på en fullständig formatering av disken? :P

2011-02-11 @ 19:56:49
Postat av: Cia

Då krävs nog lite starkare medel O.o

2011-02-12 @ 13:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback