miss783

Dagboksbloggandet... WHY OH WHY!?!

På bussen hem pratade jag och ett par klasskompisar om bloggar. Det visar sig att det finns en tjej i klassen som kallas "Natta" och är en seriös bloggerska som uppdaterar sin blogg flera gånger om dagen. Tydligen har hon nyss varit på något bloggevent i Stockholm där unga tjejer som bloggar samlas för att... ja, mingla runt? Jämföra statistik? Kolla in varandras klänningar? Vad vet jag. Jag frågade vad hon bloggade om (vilket tydligen har gett henne så otroligt många följare) och fick svaret att hon skriver om precis allt. Typ som en dagbok...

DAGBOK!?

-Oh my.

Om miss783 skulle degraderas till den nivån blir det tvångströja och pling plong-bil till närmaste hospital utan att passera gå. För att ge några konkreta exempel på vad som skulle stå på den här bloggen om den vore min dagbok:

"Mina händer darrar av all espresso jag druckit. Är lätt illamående. Nu doftar jag svagt av söt melon. Lånade mammas parfym. Blev riven av katten och ett sår i handen svider."


"Vill dricka lite vin så att jag känner den där snurriga känslan då jag inte längre kan tänka klart. För jag orkar inte tänka så klart hela tiden."


Och som genom ett trollslag! -VÄLKOMMEN I GÄNGET CIA!


Comments
Postat av: Jens

En slags humörblogg skulle det bli. Kanske inget fel med det!

2010-11-19 @ 14:28:57
Postat av: Christoffer

Nej, bli inte som alla andra som skriver vad dem gör på dagarna och så vidare. Gillar dina random blogg-poster. Dem kan handla om så vitt skilda saker som är mycket mer intressanta att läsa än att läsa om att du lånade din mammas parfym :).

2010-11-20 @ 00:27:47
Postat av: Cia

hehe... fast jag tog den utan att fråga :P

2010-11-20 @ 02:24:23
URL: http://miss783.webblogg.se/
Postat av: moderen

Hmmm... Jaha, här får man höra...

2010-11-20 @ 15:09:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback