miss783

My heroine

"As the flowers are all made sweeter by the sunshine and the dew,
So this old world is made brighter by the lives of folks like you"


Här är min kära vän Andrea Ager-Hanssen a.k.a Jurk iförd mina cyber goggles och min sjal från Twist & Tango, när hon provar vuvuzelan jag fick på posten i somras från min kompis i Sydafrika.

Med Jurk blir allting roligt. Hon är som lysande neon i mörker. En nybryggd kaffe på morgonkvisten. En hjälpande hand. Och framförallt en stor inspirationskälla. Ingen annan jag känner till skulle komma på att döpa en katt till Aqua. Eller bjuda sina kompisar på möglig hönökaka. Eller spela upp alla versioner av Joy To The World på Spotify. Eller utmana mig att shotta dansk hostmedicin.

Trots allt jag fått utstå inser jag att det är personligheter som Jurk som gör tillvaron spännande. Hon är som Fox i filmen Wanted, som räddar undan Wesley från ett liv i tristess. En Angelina Jolie som rycker upp mig ur allt som kallas mainstream. My heroine.

"It a choice that each of us must face: to remain ordinary, pathetic, beat-down, coasting through a miserable existence, like sheep herded by fate - or you can take control of your own destiny and join us, releasing the caged wolf you have inside."



Comments
Postat av: Christoffer

Härligt med sådana personer. Jag kan tycka att du passar in ganska bra på den beskrivningen med :). Shotta dansk hostmedicin är inget, att shotta BOB saft det är grejer det :).

2010-12-12 @ 00:50:02
Postat av: Monarken

Haha, vi shottade ju lite värre grejer den där fredagen förra veckan..

2010-12-12 @ 07:55:36
Postat av: Cia

Hahahahaha! O ja. Polsk vodka är grejer. Det är lite skrämmande hur gott den smakade. Trodde jag inte :P

2010-12-12 @ 11:27:05
URL: http://miss783.webblogg.se/
Postat av: Arild

dere er gøyale :p rart du ikke ble anpusten :D

2010-12-12 @ 20:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback