miss783

En galet god hamburgermiddag

Idag testade jag för första gången att baka eget hamburgerbröd. Det blev hur bra och hur gott som helst! Men inte nog med det. DET ÄR SÅ BILLIGT!

Jag och Alex satt och åt våra hemgjorda hamburgare (mina vegetariska förstås -tro inget annat!) när vi frågade oss själva huruvida vi sparat pengar eller inte på att baka bröden själva. Vi antog detta. Men när middagen var över tänkte jag för en gångs skull även bevisa det.

Så jag satte mig ner i köket med miniräknare, kvitton, måttomvandlare, recept, penna och papper. Och ja. Det blev otroligt mycket billigare.

Arton ljuvliga hamburgerbröd för knappt fjorton kronor. FJORTON KRONOR!

Eftersom vi inte orkade mer än två burgare vardera, har vi nu resterande bröd i frysen. Så till nästa supergoda hamburgermiddag är det bara att ta fram och tina. Seriöst, jag trodde studentlivet skulle bli hårt, men icke. Goda middagar med massa näring och självtillfredsställelse.

Comments

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback