miss783

Mina tankar om nutiden

När ska rökning förbjudas? Varför röker ungdomar överhuvudtaget idag när de vet hur farligt och ofräscht det är? Och varför verkar vissa fortfarande tycka det ser coolt ut?
 
Hur kommer det sig att folk orkar bry sig om 5:2-dieten? Varför är dieter alltid i så stort fokus?
 
Varför kommenterar inte svenska politiker Snowden-fallet?
 
När överkonsumtion är ett så stort problem, varför skyltar NK med dockor som drunknar i kläder och inslagna paket med copyn "Höstens ha-begär"?

Svar från Amelias chefredaktör

I ett tidigare inlägg publicerade jag det mail jag skickade till Amelia, angående tidningens innehåll. Det kan du läsa här. I dag fick jag svar:
 
Hej, 
Jag svarar för det redaktionella innehållet i amelia. Jag är också ansvarig utgivare för de annonser vi har i tidningen, däremot är det inte sidor som vi producerar, men det känner du säkert till. Jag godkänner dem däremot innan tryck.  Jag tror inte att vårt innehåll fungerar som ätstörningstrigger för vuxna kvinnor- men det har vi uppenbarligen olika åsikter om, och jag tror inte vi kommer att landa i samma åsikt. 
Vi är en varannan-veckas tidning med ett stort engagemang i allt från Rosa Bandet (som vi startade för 13 år sedan) till mångårigt samarbete med Action aid där vi jobbar kontinuerligt med att lyfta frågor kring flickor och barn i världen.  Vi har debatterat, och drivit opinionsbildning i ett stort antal frågor kring jämtställdhet. Vi värderar ord noga, kring hur vi uttrycker oss kring kropp och vikt.  Vi väljer modeller som inte är trådsmala, (vilket vi också uppmärksammas för).  Men det betyder inte att vi inte skriver om vikt, makeup, nyheter kring allt från tandblekning till nya läppstift och fastemetoder som våra läsare är nyfikna på.  Jag vet inte om du läste något av alla de jobb som du inte räknar upp, allt från intervju med skådespeleare Josefin Neldén till debattartikeln om "Women only", som handlar om kvinnoseparatism. Jag utgår från att du inte läst dem, för jag vet inte i vilket annat magasin du hittar den typen av artikel. 
Jag vet inte om du läste Rebeckas krönika som handlar om "stjärnfamiljen", istället för kärnfamilj, eller relationsspecialen om gräl. Jag vet inte om du såg artikeln om Annika Sten, som jobbar som slussvakt eller resejobbet, bokspecial, mm. 
Och ärligt talat vet jag inte vad som egentligen är så fel med "Korvfällan-jobbet" som ju handlar om att äta på ett sunt vis. 
amelia kommer 26 gånger om året, varje tidning innehålller inte allt. Men med tanke på vår stora grupp läsare, och upplaga, så vet jag att de flesta läser flera nummer, och får därigenom, en bra nog tidning. För dem. 
Mvh /Åsa. 
 
Så kära läsare, vad tycker ni om svaret?

Mina argument samlade i en poster

 
 
 

Konstnärlig statusuppdatering

Sitter och diggar Modeselektor i HÖGTALARNA och målar i olja på golvet med TAKLAMPAN TÄND! En skål med lite müsli jag just åt står brevid mig och ser snygg ut. I min värld har den ännu inte blivit vad som kallas för disk.
 
Nu ska målas. Nu ska produceras. No more väntan på inspiration.