miss783

PK.COM.CN

With a scalpel can both save and destroy a life...

Från Kina kommer denna konstnärliga, galet snyggt klippta film om en ung läkarstudent som plågas av att välja mellan sina drömmar och studier. Filmen är likt en blandning mellan Fightclub, en sorgsen dikt samt någon tecknad asiatisk serie. Aningen emo, men kusligt vacker och välgjord. Fotot är en mix av skuggbilder i rött ljus, vassa skalpeller, vita masker, liksäckar och branta stup ner i havet. Men också nämnvärt, en isbjörn.

Detta kanske låter helt oförståeligt och ja, första gången man ser den är det så. Lite som när man provade sushi för första gången. Men ger du det en chans till kan det bli din nya favoriträtt, precis som PK.COM.CN blev min nya favoritfilm.

Kanske ligger även din själ begraven under ett stort stenkors i skogen med ett suddigt fotografi i svartvitt på ditt ansikte?

Melodifestivalen

Ok. Erkänn. Du tycker Melodifestivalen är krävande.

SVT hittar på dueller och Petra Mede ber tittarna att ringa och rösta. Åhå, alla pengar går till världens barn. Jovisst, och överskottet till SVT själva. Men vänta lite nu? Är inte just Sveriges Televison finansierat av våra skattepengar? DEN DU!

Då kom jag på det här:

Höj skatten så vi slipper ringa in och rösta på varje bidrag. Genom att göra så kan vi också ta bort deltävlingarna, eftersom de blir överflödiga. Och för att verkligen göra det hela enkelt låter vi staten plocka ut en vinnare!

Bättre än så kan det väl knappast bli?

Och betalar vi ytterligare lite skatt är det verkligen garanterat att det även blir pengar över till världens barn. Jag menar, då behöver man ju inte tvingas välja mellan hela åtta helt fantastiska låtar för att få chansen att göra en god gärning. (Trots att nu BWO's låt var bäst).


...insektsmedel


Ode to joy & kanelgifflar

Pågens kanelgifflar är ren perfektion. Det är underskattat vad små bakverk kan göra.

INGREDIENSER
Vetemjöl, kanelfyllning 22% (socker, margarin
(delvis härdat vegetabiliskt fett, vatten, vegetabilisk olja,
salt, emulgeringsmedel E471,
surhetrreglerande medel, citronsyra, aromämne),
farinsocker, vatten, aprikoskärnor,
stabiliseringsmedel E1414, kanel,
konserveringsmedel E202 och E282, salt,
förtjockningsmedel pektin, glukossirap,
mandel), mjölk, vegetabilisk olja, socker,
jäst, ägg, vatten, salt, härdat vegetabiliskt fett,
bakpulver E450 och E500,
konserveringsmedel E200 och E282.

(Påsen råkade stå bredvid min laptop)

Stackars Adrian, vi äter upp alla hans KANELGIFFLAR!! Fast Arash och Samaneh är de störtsa bovarna. Faktiskt.

Personligheten i ditt <3

Hos frisören hittade jag (tack och lov) en gammal Illustrerad Vetenskap i tidningsstället, och vad som kunde ha blivit en mycket tråkig upplevelse i frisörstolen blev istället en stor förändring i mitt liv. Jag insåg att personligheten finns i hjärtat. Precis som man trodde förr, långt innan man hade upptäckt hjärnan och dess funktioner. Voila!

"En 29-årig lesbisk kvinna med stor förkärlek för hamburgare och annan skräpmat upplevde hur hon efter en hjärttransplantation plötsligt blev vegetarian och kände sig sexuellt attraherad av män i stället för av kvinnor. Dessutom upplevde hon varje kväll efter operationen en fysisk smärta i bröstet, som läkarna emellertid menade inte hade något med transplantationen att göra.


Under intervjuer med donatorns mor fick forskarna veta att den 19-åriga kvinna som hjärtat donerats från efterlevde hippiens alla ideal: hon var vegetarian, hade egen hälsokostrestaurang och praktiserade fri kärlek med många män. Hon omkom vid en bilolycka, och på sin dödsbädd hade hon berättat för modern att hon fortfarande kunde känna smärtan i bröstet, där bilen träffade henne."


So much fun on msn! YAAAAY:D



Se själva hur glad man blir när man chattar framför msn hela dagarna. Ladda ner msn nu! :D:D:D:D

Bara för det ska jag infoga en spännande bit av en msn-konversation jag hade med en "kompis":

Cia says:
allt bra med dig?

Anton says:
jupp det e bra med mej har lite problem i skolan bara

Cia says:
ajdå, vad för problem?

Anton says:
slog en kille igår

Cia says:
ojdå.. varför då?

Anton says:
han tafsade på min flickvänn som besökte skolan igår

Cia says:
aj... illa

Cia says:
visste inte att du hade flickvän förresten :)

Anton says:
hon har varit min flickvänn sen förra veckan

Cia says:
ah, ok

Anton says:
jupp och jag såg killen idag och han har en rejäl blåtira:P

Cia says:
aaah

Cia says:
måste varit en rejäl smäll

Anton says:
japp jag har en stark högerarm

Cia says:
kan tänka mig det...

SEM vid lunchtid

Det kommer en odefinierbar doft från lunchrummet. Jag tippar på att det är Vuong som värmt sin vietnamesiska mat i micron igen. Den brukar bestå utav tre olika typers kött, lite fisk, ris, nudlar och koriander. Lite kattmatskänsla. Typ.

Vi sitter här, två tredjedelar av gruppen ANOTNIO UNDULATA (that's right), och jobbar. Jobbar är förresten inte riktigt rätt ord att använda. Jag skriver om vår Group Agreement i LaTeX, kompilerar gång på gång och försöker fixa till en revision history så att jag kan skriva om skiten till något vettigt och få cred för det.

Saken är den att:

1. Samaneh har rymt och lämnat halva sin banan på ett blått fat bredvid laptopen.

2. Muppmat har också rymt. Med tanke på vad klockan är så är det garanterat i lunchrummet han gömmer sig. (Bredvid hans laptop ligger en orörd GP. Han tar alltid med sig tidningen varje morgon till skolan, men verkar aldrig läsa den. När inte han ser brukar jag ta den och leta fram Graffiti-spalten [vilken är den enda spalt jag verkligen läser].)

3. Adrian är här! Han rynkar ögonbrynen framför HP-skärmen och funderar. Han kom sent idag och var illa tvungen att bjuda gruppen på fika! Det blev bullar från Pressbyrån. Jag är mycket tacksam! :D