miss783

Varför man inte alltid bör trycka på SEND

Upptäckte ett utkast i Hotmail från 23 januari 2005 12:35:30:


Förr åt jag alltid cornflakes med hallonsylt. Då var flingorna civila medborgare och sylten var kungadömet. Så gällde det att äta upp alla civila först och vänta med prinsessorna. Jennifer gjorde något liknande. Jag var så lat att jag inte orkade hämta en sked till sylten utan chansade allt oftare på att hälla från burken. Självklart så kom en tredjedel av hallonsylten ner i mjölken. Kungadömet måste vara litet, då uppskattar man det lättare. Nu äter jag sällan flingor och därför har jag inte såna fantasier längre. Ostmackor har aldrig inspirerat mig. Eftersom jag heller inte äter skinka blir det att man tänker på annat när man äter ostmackor. Det är alltid kul att läsa på mjölkpaketen. När man går upp tidigt på morgonen och hinner äta frukost kan man tänka på så mycket, eftersom man precis vaknat. I det stadiet befinner jag mig i princip hela dagen.



McDonalds brinn i er egen frityrolja

En mer tragisk hamburgerupplevelse får man leta efter. Trots detta är McDonalds ett världsimperium.

Hamburgarna ligger sorgligt förpackade i små kartonger, vilka påminner om kistor. Burgarna är även de små och innehåller inte mycket mer än en oidentifierbar köttbit, ledsen sallad och en spökvit sås (i McFeast). Den klassiska Cheese-burgaren får mig gråtmild då den inte ens vinner öven en vanlig ostmacka i både smak och energi den ger.

För att försöka få måltiden komplett sträcker man sig efter den knallröda kartongen med oljiga fläckar för att fånga upp de saltade pommes fritsen. Men i handen är de så slaka att en känsla av missväxt sprider sig likt ett stort ovädermoln över en solklar himmel. Fingrarna fullkomligt glänser i frityrolja och salt. Man kan fundera på om de ens är tillverkade av äkta potatis? Något ihopmosat som är gult med spetsiga toppar av stelnad olja.

På förpackningarna finns en liten bild på Ronald McDonald och hur han slänger skräp i en papperkorg. Tankarna förs till att slänga honom själv i en papperskorg. Det hade känts bra. Himla clownmat, det är vad det är.

Till och med drickorna känns tråkiga i de enorma vita pappersbehållarna. En halv liter Fanta dricks för att bli av med de artificiella smakerna. I'm lovin' it.

NoooT!!!