miss783

Stimulerande samtal på jobbet / En morgon i DT-luckan

Välkommen till Burger King det går bra att beställa! ([VälkommentillBuglKingdegåbraåbställa] sägs snabbt som fan)

*sprak*

-Hej..! Jag vill ha en Big King XXL meny.

Dricka till?! :)

-Cola.

*knappar in Big King och Cola*

Nånting annat?!

-Nä, det var bra så.

Då är du välkommen fram till nästa lucka!

*motorljud*

*bil stannar utanför lucka 1*

Hej, det var väl en Big King du skulle ha?!

-En Big King XXL...

*panikar*

FRIIIIIIIDAAAA!!! Jag råkade trycka fel!

*arbetsledaren kommer in och räddar situationen*

*ler mot killen i bilen*


*tar betalt*

*springer för att packa beställningen*


-and so it goes....
Intellektuellt stimulerande deluxe.

Kick-Ass!

När jag såg Kick-Ass på bio fick jag en känsla av att ha snortat kokain, kysst mitt livs kärlek, åkt en superhäftig berg-och-dalbana och varit på raveparty. Jag kunde inte sluta le. Min kropp fick en psykisk cocktail av endorfiner, spetsat med adrenalin som gick rätt ut i blodet. Filmen fullkomligt bedövade mig med lycka. För en stund glömde jag bort allt annat. Det var jag och Kick-Ass. Kick-ass och jag. Och från den stunden så älskar jag superhjältar.

 


Carrie och Big - en studie i ohälsosam kärlek

 
Om du har sett några avnsitt ur den världsberömda serien Sex & The City lär du förstå vad jag menar.

Det är någonting maniskt över Carrie som ständigt söker sig till denne man, även kallad Big, trots att det går åt helvete exakt varje gång. Varför gör hon så mot sig själv?

Läste på lunchen idag en artikel om den nya filmen Blood Calls You där en kvinna hamnar i samma situation som hennes mamma OCH mormor, där hon blir slagen av sin man... eller citerat direkt från GP:

"Dokumentärfilmaren Lina Thorgren är den fjärde generationen kvinna som blivit misshandlad av sin man.

Med bioaktuella "Blood calls you" söker hon gemensamma nämnare men hittar bara en: Männens maktmissbruk."

 

Även om nu situationen i Blood Calls You skiljer sig jämfört med Sex & The City, är det ändå samma psykologiska dilemma som ligger bakom. Män som kan behandla kvinnor hur som helst och kvinnor som bara sväljer hårt och trots att de egentligen är offer ständigt ber om förlåtelse.

För det är ju så, du lär andra hur dem ska behandla dig.

 

-Carrie, ge upp.


Saftiga hamburgare och drypande ångest

Hur många gånger jag vaknat svettig av hemska hamburgermardrömmar vet jag inte.

Burger Kings meny förföljer mig.

Jag får panik.

Miss783 kommer testa sina gränser. Som en eftertänksam, introvert person som dessutom är vegetarian blir mitt nya jobb en intressant utmaning.


-Hur kommer det att gå?


Fortsättning följer inom kort. Imorgon 6/4 är min första dag. Håll tummarna!