miss783

Det löser sig alltid

Var precis ute och gick för att rensa mina tankar efter allt plugg. På vägen ner mot viken ser jag den här snygga byggnadsställningen i en vinterdimma med texten: NO PROBLEMS. Ironiskt nog har den ju trillat ner lite. Men visst är det så, det löser sig alltid.

Har precis läst färdigt en 70 sidor lång rapport där stavfelen var väldigt många fler än antalet aha-upplevelser och det gör mig ganska säker på att våra lärare antingen inte läser igenom kurslitteraturen eller inte orkar antstränga sig för att hitta något mer relevant. Vilket betyder att chanserna för att klara tentan imorgon är betydligt större än vad jag tidigare trott. Vågar dock inte tro någonting innan jag skrivit den...

Sitter nu instängd i ett rum som doftar körsbärscola, espresso och armani, samtidigt som jag leker med en markeringspenna med flytande blå vätska. Ska nu fortsätta under rubriken "Levers to stimulate emergence". Tack och lov är de engelska artiklarna väldigt smarta. Som en gästföreläsare nämnde: Du läser ju för att bli smartare.

Här kommer för övrigt ett exempel på ett citat från en artikel som är väl formulerat:

...the reality of a social organization is defined as whatever people in that organization believe is real...
Byt ut social organization till vad som helst och du kan tillämpa kunskapen på allt. Typ, som i Matrix: There is no spoon. Med andra ord, din inställning formar verkligheten. Därav vikten i att det alltid löser sig.

Encouraging reality reconstruction! -No problems.

Comments
Postat av: Kimmi

Jag behövde verkligen läsa det där, ibland glömmer man lätt bort det faktum att saker och ting faktiskt löser sig till slut.. :)

2011-01-15 @ 17:44:36
Postat av: Cia

Aww vad glad jag blir :) Klart saker löser sig! Även om livet känns skit ibland får man aldrig glömma att det alltid vänder. Livet går i en cirkel.

2011-01-15 @ 19:24:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback