miss783

The IT-girl mot världen

Jag har egentligen aldrig förstått mig på web comics. Eller serier överhuvudtaget. Fastnade dock för den här bilden. Påminner lite om mig själv i klassrummet på LM Engströms Gymnasium. Lätt undernärd, hatisk och allmänt besviken på världen.

"I don't wanna go there mrs Torrance!" Var mitt ironiska mantra nu när jag skulle börja på systemvetarprogrammet. IT ännu en gång. Ja, vad håller jag på med?

Det slår mig dock hur alla verkade... normala?

En klass full med fullständigt normala människor. Cheap Monday jeans. Converse. Intetsägande tröjor. Vanliga frisyrer. Medellängd. Sju personer vid namn Johan.

Ironiskt nog har min laptop fått lite dampryck och jag har ingen dator. I skrivande stund sitter jag vid en pretentiös MacBook Pro som är lika snygg som den är korkad. Det bär emot!

Så fort min egen dator är tillbaka från supporten ska jag skriva några riktigt långa inlägg på begäran(!)

Efter fyra dagar på universitetet känns det... helt ok. Mrs Torrance, I might as well enjoy going! Har man förväntningar på minusnivå kan man inte annat än att bli positivt överraskad...

Comments
Postat av: Rut (här för att stanna)

Jasså!!! Min dator är endast en nödlösning?? Hmmm.

För övrigt är jag väldigt glad att tiden på LM är över! I wouldn't want to go there either mrs.Torrence, you know...

2010-09-02 @ 11:09:15
Postat av: Christoffer

Hoppas att du stannar :). Blir roligare då.

2010-09-02 @ 17:37:02
Postat av: Kimmi

Nämen, är du tillbaks här på Lindholmen? :O Varför har du inte sagt nåt? :D

Så jag antar att du läser det svenska programmet numera.

Kraam.

2010-09-06 @ 00:52:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback