miss783

Dr Lakra och den fantastiska tatueringskonsten

Dr Lakra är en av mina största konstnärliga förebilder. Han började sin karriär som tatuerare och har nu övergått till att måla tatueringar på tavlor och väggar. Efter att ha sett delar av hans verk i Skärhamn förra hösten öppnade jag återigen mina ögon för tatuerarkonsten. Nu har jag själv suttit och skissat lite på tatueringar och inser hur otroligt komplexa de flesta är. Det tar flera timmar att bara skissa en enkel ros! Det slår mig att ju enklare former, desto längre tid att få det bra. Jag kan inte förstå hur tatuerare bär sig åt för att både skissa och sedan permanent nåla in en bild i huden på någon. Det är en beundrandsvärd talang. Jag har verkligen underskattat tatuerare och tatueringskonst.
 
Den vackra kvinnan på bilden är en litografi av dr Lakra.
 
 
 
 
 
 
 

Comments
Postat av: Dino

Och du är verkligen riktigt begåvad själv! Har ju sett dina art works och imponerats stort av dessa... dr.Lakra i all ära, men C.Boström är helt enkelt fierce. Vill gärna beställa något av dig snarast.

2012-06-20 @ 09:03:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback