miss783

Tre bröd på en dag

Här har det bakats! Resultatet blev tre rågsurdegsbröd: I botten en grov variant med russin, skållat rågkross, solrosfrön och linfrön. Brödet i mitten har samma innehåll, dock utan russin, med en vikt på 1,2 kg. Överst ligger mitt absoluta favoritbröd på råg och havre. Hur gott och saftigt som helst! Till och med handduken det ligger lindat i blir fuktig.

Jag tog just tre skivor med smör på och jag undrar om bröd ändå inte är det godaste som finns... Rekommenderar även en skiva ost på och med sällskap av en kopp nybryggt te eller kaffe. En oslagbar kombination att ge sig själv energi på. Mera råg i ryggen everyone!


Comments
Postat av: moderen

Ser jättegott ut, vill smaka! Vad sägs om lite marmelad till kanske...?

2012-02-21 @ 23:43:38
Postat av: Cia

Absolut! Vi har ekologisk apelsinmarmelad hemma. Däremot är osten slut :( Får vänta lite tills vi ska sätta in pengar på matkontot nu... haha. Fattiga studenter!

2012-02-22 @ 09:20:59
Postat av: moderen

Jag köper en stor Grevé till er!

2012-02-22 @ 20:36:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback