miss783

Mac vs. PC

Slutstriden
Eftersom min dator börjar totalhaverera har jag seriöst börjat fundera på att övergå till Mac. Men är det verkligen bättre? Jag har länge legat och funderat över detta tills jag till sist skrev en lista med för- och nackdelar.

Vinnaren blev självklar. En Mac har ett chict skal, lång batteritid och hög prestanda, men kan inte slå PC, som har ett grymt gränssnitt, smarta genvägsfunktioner, home/end-knappar, kompatibilitet med all slags mjukvara, smidiga bildvisningsfunktioner och ett lågt pris.

Jag trodde inte att det skulle bli en så överlägsen seger till fördel för PC. Men svart på vitt är PC utan tvekan vad jag kommer att fortsätta med. En opretentiös, användarvänlig och klistermärksbeprydd liten laptop.


Comments
Postat av: Jens

Apple Mac

Nackdel: Kostar skjortan!

Fördel: Innovativt operativsystem, och

färre systemkrascher än PC! :)

2011-03-12 @ 17:51:50
Postat av: MF

PC till dig blir bra!

2011-03-12 @ 21:29:59
Postat av: Onkel Chrille

PC är ju billigare! Det är väl ett argument som kan välta de flesta fördelar hos en överlägsen konkurent....eller?

2011-03-12 @ 21:36:07
Postat av: Christoffer

Woho, PC! Ska bli intressant att se hur du kan försköna laptopen med klistermärken :).

2011-03-13 @ 01:13:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback