miss783

Sena nätter, fester och konsten att vakna upp i nuet

Vinet flödar. Sommarnätterna flyger förbi. Slumrade till vid sjutiden i morse. Har vaknat till igen. Äter godis och lyssnar på musik. Katten sover.

Det verkar alltid vara fest hos mina grannar i området. Och det är så det ska vara. Spontant, roligt och gränsöverskridande. Ja, de galnaste festerna tycks ändå vara med mina föräldrar. Inte för att glömma farmor! Det är så skönt när man ser förbi åldrar och bara har kul tillsammans.

Fortfarande långt kvar på lovet. Läste i en tidning om wabi-sabi när jag fick mina fötter ompysslade idag. Wabi-sabi är en japansk världsåskådning som handlar om att acceptera det föränderliga. Eftersom ingenting är beständigt får man leva i de fina ögonblicken som ges. Till exempel ett glas vitt på grannarnas nybyggda terass. Ett kvällsdopp i havet. Tillfällena i livet när tiden tycks upphöra.

Inser att det är först när man låter alla tankar om historia och framtid segla förbi likt moln ur ens huvud som man vaknar upp och finner sig själv i nuet.

Comments
Postat av: Arild

sant så sant :p

2011-06-30 @ 20:31:14
Postat av: Caius

a moment of perfection... rare, but the most precious thing to have. maybe the only thing in life with any real meaning?

2011-07-01 @ 09:09:37
Postat av: Cia

Might be :)

2011-07-01 @ 16:55:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback