miss783

Smiter

Begreppet roligt är ingenting som är starkt förknippat med de flesta föresläsningar på IT-universitetet, men dagens föresläsning tog priset. Efter att ha suttit med kollegieblocket i knät i nästan en timme och endast lyckats kladda ner ordet KAFFE insåg jag att det inte är någon idé att försöka sitta kvar. Bredvid mig satt en klasskompis och gjorde några quiz på SVD's hemsida: ett om kungliga bröllop och ett annat om olika biffar.

Nu sitter en liten skara kvar i klassrummet medan jag sitter i en mörklila soffa med en nygjord cappucino på bordet intill. Tiga och Agoria spelas i hörlurarna och jag tar igen mig efter dryga 45 minuters tristess. Yeah.

Någon gång ska jag spela in en musikvideo på skolan. Det har jag länge tänkt på. Ett coolt, lätt trippy klipp med hallucinatoriska inslag. Jag är en housedansande Vicki Vale med Reebok-skor och rött hår.

Åh vad mina tankar vandrar iväg. De går över norska fjäll på tur.

Smiter. Smiter från Kjell Engbergs uppgivna blick bakom macen.

Comments
Postat av: Christoffer

Jag visade sig ha ganska dålig koll på både kungliga bröllop och kött :).

2011-04-08 @ 11:44:11
Postat av: Jens

Jag ställer gärna upp och filmar, Vicky Vale! :P

2011-04-09 @ 00:20:37
Postat av: Vicki Vale

I'll be there.

2011-04-09 @ 00:29:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback