miss783

Jonas Lidén sätter sina spår

Detta är väl valda citat från min latinlärare jag fann i gamla kollegieblock:

  • Gå stenhårt på formerna. Det är idiotsäkert. Det funkar jämt.
  • Matte är ju inget ämne, det är ett tillstånd! 19/1 -07
  • Och så kommer det... SPLAT! som en blöt torsk i ansiktet. Och ordet var kött. 24/1 -07
  • Inte ens Maj-Cristin kan rita en rät linje.
  • Avslutat Passivt. Jag öppnar dörren... Men, om jag skriver öppnad, då kan jag inte vara subjektet längre. Eller jo, om man ligger på operationsbordet, då kan man vara öppnad. 9/2 -07
  • En gentleman joggar inte. 9/2 -07
  • Vi tolkar de norska intonationerna helt annorlunda. Därför tror vi att norrmännen går runt på ecstacy hela tiden.

Jonas Lidén (f. 1965) arbetade under ett årtionde som officer. Han blev 2000 fil. mag. och gymnasielärare vid Göteborgs universitet samt 2006 teol. kand. Jonas har undervisat vid Församlingsfakulteten i religionshistoria, religionssociologi och pedagogik sedan 2000. Under samma tid har han verkat som gymnasielärare i bland annat samhällskunskap, historia, religion och latin. [http://www.ffg.se/index.php/om-institutionen/laerare/jonas-liden]

Comments
Postat av: Dino

Det framgår inte om JL har satt spår på ett bra eller dåligt sätt. Man får väl ändå anta att inlägget är en hyllning till honom, då miss 783 är en genuint snäll person med mycket humor.

Underbara citat!

2010-10-29 @ 08:41:59
Postat av: Christoffer

Ett annat citat som jag minns är: det är ingen idé att slåss utan tillhyggen(Detta är inte ordagrant).

2010-10-31 @ 00:19:22
Postat av: Cia

O jo! Det var precis så han sa. Ska skriva ner detta :)

2010-10-31 @ 02:27:31
URL: http://miss783.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback