miss783

När man bör släppa taget

Ibland är det svårt att avgöra om det är ögonen eller vädret det är fel på. Allt är bara suddigt och mörkt. Insåg till slut att var dimma i natt när jag stod ute och letade efter mina nycklar. Trots denna insikt överväger jag att köpa ögondroppar från U.S.A för att sluta tveka på om det är mina ögon. Några droppar som drar ihop blodkärlen så att ögonvitorna blir onaturligt klara och återfuktade. Perfekt för att dölja att man totalt tappat greppet om tillvaron.

När det är som mest att göra går allt i ultrarapid. Jag fungerar inte som jag ska. Internet laggar. Musiken släpar sig fram. Händerna är tunga mot tangenterna och mörkret från fönstret sprider sig genom hela rummet. Det skrämmer mig lite hur jag lyckas tro att min väckarklocka är en del av det jag drömmer och inte vakna av den. Ljuden blir bara ytterligare ett surrealistiskt element i de bisarra äventyren jag är med om varje morgon. Och där ligger jag, halvt medvetande, halvt vaken och undrar vad det var som lät?

Sömn är något jag underskattat de senaste... dagarna, veckorna? Kanske rentav åren?

När man har så otroligt många uppgifter samtidigt är det kanske ändå ingen idé att stanna uppe och tro att man ska lyckas åstadkomma någonting. Det är med stor sannolikhet bättre att bara släppa taget, ligga ner och ladda sig full med ny energi för att effektivt avsluta sina uppgifter dagen därpå. Likväl är det väldigt svårt att våga göra det. Tiden tickar hela tiden. Slösa sju, åtta timmar sovande i sin säng? Nej, det går inte. Men även om jag knappt vill erkänna det själv är det nog det ända man bör göra när ingenting fungerar. Gå och lägga sig... och INTE lyssna på Izmir med Justice och Metro om och om igen. Hur bra den låten än är och hur väl den passar en ung fröken när småtimmarna tar sin början. Bonne nuit!

Comments
Postat av: moderen

Du måste vara rädd om dig hjärtat! Tänd levande ljus i badrummet, ta ett varmt bad med någon spännande bubbelbit från LUSH, drick en kopp rogivande te och tänk bara på saker som får dig att le. Ingen har nytta av en överhettad hjärna!



Puss

2010-11-02 @ 09:24:25
Postat av: Jens

Nu skrämmer du mig lite; lyssna på modrens råd!

2010-11-02 @ 09:46:27
Postat av: Arild Sperstad Langleite

Er alt bra med deg Cia?

2010-11-08 @ 21:52:53
Postat av: Cia

Jodå, jag mår bra trots att jag ofta är lite trött :P Tack för att du frågar! <3

2010-11-10 @ 10:26:29
URL: http://miss783.webblogg.se/
Postat av: Arild Langleite

no prob sweety :) <3

2010-11-10 @ 22:12:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback