miss783

-Har du tvångstankar?

Jag säger bara OCD i klass 9D. I dag återfanns detta fantastiska arbete om klasskompisars tvångstankar. Sjukt kul! Bokstavligt talat. Detta var helt enkelt för bra för att bara läggas tillbaka i en tidskriftsamlare. Enjoy!

Tvångstankar i Klassen

Salkcin

-Jag har massa tvångstankar och skulle kunna skriva två A4-sidor om dem. Men en sak är att inte gå på streck. Så måste jag hinna före bilar till lyktstolpar. Om jag ser en bil köra, måste jag ibland springa för att hinna före bilen till närmaste lyktstolpe.

Black Boy
-Har liknande... Kan inte gå på strecken på Fröluna Torg.

Thulla
-Jag måste kolla att jag har kvar nycklarna i fickan!

Gröna Ankan
-Ibland kan jag få för mig att öppna bildörren när bilen åker. Särskilt på motorvägarna.
Men jag har inte gjort det någon gång.

Salvi
-Innan prov måste jag göra saker med pennor, som ritualer. Det behöver inte vara en speciell penna längre, så vatr det däremot i sexan. Men nu går det bra med vilken penna som helst. Så har jag en tanke till, att när jag går i en trappa måste jag ta två dubbelsteg innan jag kan fortsätta upp normalt.

Cowie Whiskas
-När någon står riktigt nära mig kan jag bli rädd för att jag plötsligt ska hugga ner, eller strypa den personen. Fast jag skulle aldrig göra det, men tänk om?! Så har jag en tanke, att jag måste gå ett visst antal steg mellan lyktstolpars skuggor. Det är olika steg, ibland sju, ibland fem. Jag bestämmer stegen innan, så måste jag göra det.

Fruit Cocktail

-När vår katt springer upp för trappan måste jag slå till henne på svansen. Ofta när det ringer vill jag bara lägga på, jag vill säga att jag ska göra läxorna och gå iväg och göra dem istället, det är så stressigt. Mycket tankar kommer när det handlar om läxor. Det kan nog bero på stress. En sak som jag gör, är att gå ett bestämt antal steg mellan brunnar. Då blir det att jag tar ett jättekliv, eller myrsteg. Sånt gör jag när jag går hem, med det har mer blivit en vanesak.

Yoshi

-Alltså jag har jättemycket tvångstankar... hela tiden. Det är oftast små tankar. Jag kan inte lämna min hund ensam, då måste jag gå tillbaka till huset. Sen är det mycket om vad jag säger och gör. Jag kan tänka att folk missuppfattar mig och vlir väldigt rädd för sånt, för jag uttrycker alltid mina åsikter.

Max
-Jag går inte på streck. Förr blåste jag alltid på händerna, mer och mer, även hemma. Men det har jag slutat med nu. Det var en kompis till mig som seriöst blåste och höll på, för han var rädd att bli en annan människa. Så fort någon tog på honom blev han rädd för baciller och bakterier och blåste på sina händer.

Comments
Postat av: Gräfin

hahahahahahah!!!

2010-05-30 @ 23:48:05
Postat av: Cia

:D

2010-05-31 @ 10:42:43
URL: http://miss783.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback