miss783

På spaning efter tid att spilla

Driver lite med Marcel Proust genom en rubrik synonym med medveten prokastrinering. Har bläck på mina händer, lappar och böcker på hela golvet, teklämmor och urdruckna glas brevid mig. I mitt huvud snurrar alla skumma samtal jag haft det senaste dygnet om smaksatta kondomer, kukar med jordgubbssylt, självmordsbombare, gayparader, manslemmar och meningen med livet.

Det oroar mig att jag fortfarande inte vet vad meningen med livet är. Finns det någon? Och är meningen viktig för att kunna berättiga sin existens?
Jag vill bara ha en enkel anledning. So tell me...

Comments
Postat av: Arild

intresanne samtaler :P

2010-12-14 @ 22:45:22
Postat av: Anders

Frågan om livets mening är svår och oöverskådbar. Hitta istället en annan lättare fråga med samma svar

Jag föreslår:

vad ska man fylla tillvaron med för att inte vara intresserad av svaret på frågan om livets mening.



Du letar efter en mening för att ha något att sträva efter när det egentligen är det man strävar efter som ger livet mening.

2010-12-16 @ 22:52:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback