miss783

Lev nu

Detta var titeln på en gammal film jag gjorde med min kompis Lotta uppe i skogen, där vi slår med pinnar och skriker att man skall leva nu. Yes, jag vara lite sån på högstadiet. För mycket filosofisk litteratur, för många funderingar och tillgång till videokamera. Det kan ju bara sluta på ett sätt. Nu såhär i efterhand inser jag dock hur smart det var. Det är ju klart man skall leva nu? Någonting annat är ju faktiskt inte möjligt.

Det slår mig hur tråkiga många blir med åren. Det är bara utbildning och jobb som gäller. Framtid och karriär. Vissa har ju knappt tid över att ta en kopp te...  för de lever inte nu. De lever någonstans in i framtiden. Framtiden som ingen vet någonting om.

-Vad är det som gör livet roligt?

Enligt mig är det de där små sakerna som när man får sms mitt i natten där ens kompisar undrar om man vill komma över på fika och lyssna på fransk musik. Eller när man laddar upp sin gamla videokamera och gör en independant film i nightvision mode. Eller grillar Little Becky's vid havet. Eller dansar Lindy Hop. Kanske dricker en cappuccino från da Matteo under en rosa solnedgång. Typ.

Utbildning och jobb är viktigt.
Minst lika viktigt är kompisar.


Lev nu!

Sen är liksom för sent.

Comments
Postat av: Dino med familj och vänner...

Kloka ord från en klok tjej!!

2010-08-17 @ 19:01:15
Postat av: Christoffer

Tentor kommer och går men ett party består. (Man borde däremot inte satsa på omtentor). Gillar bilden föresten :).

2010-08-18 @ 01:35:07
Postat av: Cia

Bra sagt. :)

2010-08-18 @ 19:06:29
URL: http://miss783.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback