miss783

Moderna rustningar

image23
Klänningar sydda av kondomer. Själv har jag ju ingen aning om vad jag ska ha på mig varken på jul- eller nyårsafton...
image24
Men låt mig berätta hur det kan gå när man blandar in kondomer på en kristen skola.

Några som går i ekonomidelen av min klass har fått den unika idén till sitt projektarbete att sälja kondomer i coola förpackningar. Ja, vad säger man? Idag på mattelektionen ställde sig en kille mitt på golvet och började blåsa upp en kondom så mycket att den blev större än en ballong. Den var svart och skulle smaka choklad. Då den var fylld med luft flög den upp och fastnade i taket. Matteläraren passade då på att berätta för oss varför inte gravitationen övervann kondomen. Som introduktion till matten fick vi helt enkelt ett par konkreta exempel direkt från fysikernas mästare.

Men till saken. Personerna bakom den ytterst kreativa idén ville givetvis inte bara marknadsföra sina produkter, utan även sälja dem på skolan och göra en smärre förtjänst. De tyckte verkligen att mattelektionen var en bra tid till att springa fram och tillbaka till rektorn för att fråga om lov. Roligt nog vägrade han att låta dem sälja sina smaksatta kondomer på skolan. Skolan råkar ju ha kristen profil... Rektorn menade på att man inte får pressa eleverna till att göra sin sexualdebut innan äktenskapet. Personerna bakom kondomerna blev rasande och rektorn sa att de var outbildade. Jag kan inte återge det exakta sammanhanget, men det var så han sa.

Jag försökte få min mattelärare att förstå att man inte kan låta folk springa in och ut genom klassrumsdörren och syssla med totalt oväsentliga saker under lektionstid. Men då svarade han bara med att mänskliga rättigheter går före matematik.

Comments
Postat av: Carl

bortsett från materialet är ju klännignarna riktigt fina!

2007-12-20 @ 16:53:06
URL: http://ydergard.awardspace.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback